Ważny filar każdego biznesu : sprzedaż.
I od razu 2 kluczowe pytania.
1. Kim jest przedsiębiorca?
To osoba, która rozwiązuje problemy innych ludzi z zyskiem.
2. Skąd biorą się pieniądze?
Od innych ludzi.
A jak pamiętasz : Ludzie nie lubią jak im się coś sprzedaje, za to bardzo lubią kupować.
Przedsiębiorca zakłada swoją działalność z wielu powodów ale jest kilka najczęściej obserwowanych, w branży beauty również..
Częsty model to sytuacja kiedy:
pracujesz u kogoś w salonie ( jesteś ekspertem – kosmetolog, kosmetyczka, stylistka, fryzjerka) ale z różnych powodów pracuje Ci się źle i chcesz coś zmienić.
I pewnego dnia postanawiasz – Idę na swoje, ja im pokaże jak się prowadzi biznes! No i bywa różnie.
Widziałam wiele osób, które tak działają ale tylko nieliczne osiągają sukces. Dlaczego?
Bo zarządzanie personelem, prowadzenie biznesu, profesjonalna sprzedaż i marketing to te przedmioty, których zabrakło w szkole. No chyba , że skończysz podyplomowo kolejne kierunki studiów. Tylko to nadal teoria.
A Ty potrzebujesz praktyka, który pokaże Ci , jak „zbudować” Twój salon aby działał sprawnie. Pokaże Ci wszystkie swoje błędy, które popełnił on lub jemu podobni. Kogoś, kto ma gotowe rozwiązanie dopasowane do Twojej sytuacji. I on wie co masz zrobić, krok po kroku.
Kiedy twój biznes oparty jest na Twojej osobistej wiedzy eksperckiej, to zauważasz, że nigdy nie ma odpowiedniej ilości czasu albo pieniędzy na to by zrobić większy krok w stronę rozwoju tego biznesu.
Prawdopodobnie już rozpieściłeś klientów i wszyscy chcą zapisać się na wizytę do Ciebie. Zaczyna się sufit czasowy i zmęczenie. Kiedyś ta praca była Twoją pasją. Rób to co kochasz a nigdy nie będziesz pracować – mówili. No to robisz i teraz masz powoli dość.
Jednak podejmujesz kolejny krok: zatrudniasz ludzi.
Najpierw szukasz , kogoś kto Cię godnie zastąpi , z upływem czasu i kolejnymi rozczarowaniami, obniżasz oczekiwania. Ludzie rotują, zgrany zespół jest jak potwór z Loch Ness, podobno ktoś go widział ale nie Ty.
Towarzyszą Ci takie myśli : Ludzie mnie nie słuchają, czemu oni tego nie robią, jak ona mogła się tak zachować i oczywiście najważniejsze: dlaczego oni nie sprzedają? Przecież mamy takie świetne produkty i usługi. Kilka fantastycznych urządzeń … a rata leasingowa nie poczeka.
Brzmi znajomo?
Zawsze przyjdzie taki moment, kiedy pomyślisz:
„Mój wysiłek nie jest współmierny do efektów, które osiągam. Mój salon mógłby zwiększyć znacznie obroty ale coś mnie blokuje”
Oto cały sekret:
Ani Ty ani Twój biznes nie mogą być w ciągłej fazie rozwoju jeśli robisz to, co robiłeś do tej pory.
Zamiast tego, Twoje działania muszą być dopasowane do miejsca w którym jest Twój biznes (lub Ty).
Innymi słowy – to co działało, żeby zdobyć kilku pierwszych klientów, może nie zadziałać by zbudować stabilny biznes.
To co zadziała by biznes był samowystarczalny, może nie zadziałać by rozwinąć go na tyle by osiągnąć sukces w tym co robisz. Nie zakłada się firmy by przeżyć z miesiąca na miesiąc.
Bardzo wiele osób dochodzi do pewnego momentu i zwyczajnie tam utyka.
Głównie dlatego, że nie zdają sobie sprawy z tego, że ich cele, strategia, taktyki a szczególnie nastawienie muszą się zmieniać wraz z rozwojem.
Możliwe, że i Ty utknąłeś w swoim biznesie, a czujesz, że przecież możesz więcej.
Ta droga jest znacznie łatwiejsza kiedy masz kogoś, kto Cię prowadzi jak GPS.
Wtedy wiesz dokładnie jakie są kolejne fazy działania, jakie niosą ze sobą wyzwania i jakich wymagają środków.
Jeśli i Ty czujesz, że trochę utknąłeś w miejscu, w którym jesteś i nie masz pewności co zrobić dalej by przyciągnąć więcej i to odpowiednich klientów, by salon się rozwinął
To przedstawiam Ci: Better Beauty Business
Gotowa formuła na rozwój Twojego salonu.
Czas na skuteczny, efektywny system, którym:
- pokażesz, że zależy Ci by pomóc Twoim klientom
- zbudujesz z nimi relację i zaufanie
- wytłumaczysz im, że jest rozwiązanie
- zaproponujesz je jako specjalista i przewodnik
- pokażesz, że Twój salon to sami eksperci
- spowodujesz , że klienci będą Was polecać a marketing szeptany w biznesie lokalnym to prawdziwa bomba.
Projekt jest skierowany do salonów beauty ( na rynku min 2 lata) może być salon kosmetyczny, fryzjerski , może łączony z wieloma usługami – paznokcie, rzęsy , masaże itd.
Właściciel/menadżer zatrudnia już przynajmniej 1- 2 osoby lub więcej, działa na rynku lokalnym , ma 1 – 2 salony, konkurencja wokół duża, bo w tej branży tak jest. Celowałabym w mikro i małe firmy.
Dlatego,
(1) Jeśli to, czego do tej pory się ode mnie dowiedziałeś rezonuje z Tobą,
(2) Jeśli zgadzasz się, że Twoje działania i Twój biznes potrzebują zmiany
(3) Jeśli dla Ciebie tak jak i dla mnie relacja z Twoim potencjalnym klientem jest ważna,
(4) I w końcu jeśli chcesz ostatecznie osiągnąć sukces i być liderem na lokalnym rynku
To na serio rozważ zrobienie następnego kroku i dzisiaj jest na to dobry dzień.
Tatiana Galińska