Klątwa ceny.
Wiele osób związanych z branżą usług postrzega swoich klientów przez pryzmat ceny.
Wymogi dzisiejszych klientów i trendy rynkowe wymagają nowego spojrzenia na sprzedaż. Największym aktywem XXI wieku jest wiedza, wiedza praktyczna, która pozwala nam być krok dalej niż nasza konkurencja.
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
TREND 1
Klienci mają coraz większy wybór i coraz mniej czasu na decyzję.
To utrudnia im podejmowanie korzystnych dla siebie decyzji zakupowych. Często działają pod presją czasu, co budzi niemiłe emocje. A wiadomo, jak emocje idą w górę to spada inteligencja :-(. Dodatkowo, czym mamy większy wybór tym trudniej podjąć decyzję. Świat przyspieszył, badania pokazują ,że w porównaniu z latami 50-tymi ubiegłego wieku , obecnie szybciej mówimy, szybciej chodzimy itd. Co ten trend oznacza dla biznesu i dla klientów? Odpowiednie zarządzanie energią! Ten kto oferuje usługę, produkt jako Ekspert/Edukator doprowadza do sytuacji, kiedy klient dokonuje korzystnego dla siebie wyboru zakupowego. Nie pod wpływem presji czy czasu ale pod wpływem informacji, uważności i wektora korzyści skierowanego na niego.
TREND 2
Upodabnianie się produktów i usług.
Firmy konkurują ze sobą i w coraz większym stopniu upodabniają się do siebie. Następuje swojego rodzaju unifikacja – cech, parametrów, usług, składów itd. Odpowiedzią na to jest stworzenie strategii Błękitnego Oceanu – swoistego wyróżnika, czegoś co sprawi , że nasze usługi będą inne, „jakieś” w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Błękitny ocean to nasza nisza, z którą wypływamy na spokojne niczym nie zmącone wody oceanu. Bo jesteśmy krok dalej niż nasza konkurencja, bo wiemy więcej. ⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
TREND 3
Profesjonalizacja klientów.
Klienci dysponują coraz większą wiedzą na temat usług i produktów. W każdej chwili mogą powiedzieć: SPRAWDZAM! Szybko i łatwo mogą otrzymać ogromną ilość informacji dzięki smartfonowi. Stojąc w korku, siedząc w recepcji, podczas posiłku… zawsze mają dostęp do informacji. Obecnie mnożenie argumentów juz nie działa. Coś co kiedyś było tzw. „koronnym argumentem” teraz brzmi jak banał.
Dzisiaj klient potrzebuje autentycznego doradcy/eksperta od którego otrzyma więcej niż 100%. Dzisiaj 100% to norma, nie oczekujmy oklasków. Nowoczesny model sprzedaży doprowadza do sytuacji, kiedy klient dostaje 110%.
Ludzie zapomną co do nich mówiłeś ale nigdy nie zapomną jak się przy Tobie czuli.
Nie wszyscy klienci patrzą na nasze usługi czy produkty przez pryzmat ceny. Wielu z nich zostaje z nami, bo bardzo dobrze się czują w naszym towarzystwie, bo dostają 110%, poprzez uważność, wartość, informacje i rozwiązywanie ich problemów.
To jest właśnie działanie zgodne z najnowszym trendem Challenger Sales. Gorąco polecam!
Tatiana Galińska