Czasem trzeba zrobić to co konieczne. Zwolnić pracownika.
Jak się z tym czujesz❓Unikasz trudnych rozmów i radykalnej szczerości❓Oszukujesz siebie, że jeszcze nie czas ❓ Myślisz, że jakoś się ułoży❓ A może sam/a się zwolni❓

To nic odkrywczego, jeśli powiem, że zwalnianie pracowników to jeden z najtrudniejszych momentów w życiu każdego człowieka. 
Skutki są wystarczająco nieprzyjemne dla samej zwalnianej osoby, ale dotykają przecież także całą jej rodzinę. 
Dyskomfort jest więc czymś najzupełniej normalnym. 
Trudno się dziwić, że unikamy tego za wszelką cenę – niestety, z negatywnymi konsekwencjami dla każdego. 

A jeśli świadomie budujesz swoją #MarkaOsobistaSzefa, to warto zwalniać z klasą.
Z klasą czyli jak❓ Po ludzku i #Bezkijawtyłku.


Przez ostatnich 15 lat, spotkałam wielu szefów zespołów, którzy stali przed takim właśnie dylematem. To zawsze było trudne. 
➡️Jeden z nich wylądował nawet w szpitalu z podejrzeniem ataku serca.
➡️Inny opowiadał mi, że nie spał 2 tygodnie, tak bardzo to przeżywał.
➡️Zdarzyło mi się współpracować z szefową o imieniu „Wyparcie”.
Swoim odwlekaniem „pozwoliła” aby pracownica w białych rękawiczkach, wykradła tajne dane z firmy. 


Nie jestem zwolenniczką zwalniania. 
Zawsze w trudnych sytuacjach radzę radykalną szczerość, konfrontację i pewien czas na „naprawianie błędów”. Wiele osób potrzebuje chwilę, by się „ogarnąć”

🆘
Jeśli ilość kół ratunkowych została wyczerpana podpowiadam rozstanie.
Wiele razy radykalne rozwiązania są niezbędne – by chronić zespół, firmę i jej dobre imię.

📌 Skąd wiemy, że czas kogoś zwolnić

Pomocne mogą być odpowiedzi na te pytania: 

✔️Czy udzieliłeś jej radykalnie szczerych wskazówek❓

✔️W jaki sposób kiepskie wyniki pracy tej osoby wpływają na pozostałych członków zespołu❓

✔️Czy zasięgnąłeś czyjejś opinii, rozmawiałeś z kimś, komu ufasz i z kim możesz gruntownie przedyskutować ten problem❓


A na koniec 4 typowe kłamstwa, które szefowie sobie wmawiają, kiedy wszystkie znaki na niebie i ziemi, mówią , że to już czas ⏰

✅ Będzie lepiej.
✅ Ktoś zawsze jest lepszy niż nikt.
✅ To może go przesunę.
✅ To źle wpłynie na zespół.

Proponuję by ramach zwalniania mistrzowsko prowadzić rozmowę.
Niczym chirurg możesz użyć skalpela i skrócić cierpienie swoje i wielu osób wokół.

📌
Czasem trzeba zrobić to co nieuniknione. Podjąć niepopularną decyzję.
Pamiętaj o swojej intencji. A może Twój zespół będzie Ci wdzięczny za to posunięcie.
Widziałam na własne oczy takie historie.

Masz podobne dylematy❓ Potrzebujesz wsparcia w budowaniu swojej #MarkaOsobistaSzefa

Jestem i chętnie pomogę.

Jeśli wolisz najpierw pogadać to śmiało ☎️ 605 836439 . Czy to jest win -win ❓


Inspiracja z książki oraz własnych doświadczeń.

Kim Scott. „Szef wymagający i wyrozumiały. Jak skutecznie zarządzać, nie tracąc ludzkiego oblicza”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *